onsdag den 17. februar 2010

Fold ud kort....

Endnu et Fold Ud kort... Denne gang har jeg forsøgt at vise hvordan kortet er bygget op, så I kan se det indeni....
Håber det er en hjælp til dem som har spurgt efter en How to do.
Til dette kort har jeg brugt mønsterpapir fra imaginisce... :o)
For at lave kortet skal du bruge karton i 15x30 cm - Karton i 22x9,5 cm - eks. 3 slags mønsterpapir - 30 cm bånd - pynt samt bling.

Du starter med at bukke det store stykke kartonet og så skærer du det halve af fronten af (se billede 1). Derefter sætter du mønsterpapiret på indeni kortet, samt på flappen. Derefter folder du det andet stykke karton som kommer til at danne det lille kort. Så sætter du båndet på det lille kort og så mønsterpapir - båndet skal føres om på bagsiden af kortet, men kun sættes fast på det lille kort.(se billede 2)
Derefter klistres det lille kort på det store kort (se Billede 3) og så kan du pynte.... :o)

Billede 1 -Fronten af kortet:

Billede 2 -Håber I kan fornemme hvordan båndet er sat bag ved det "lille" kort som er sat på det store kort..

Billede 3 -Her kan man se kortet indeni og fornemme hvordan det lille kort er sat på.... :o)


Håber I kan bruge min beskrivelse, så I selv kan afprøve kortmodellen... :o)
Ps. Papiret jeg har brugt til mit foldekort i et tidligere indlæg er fra Dream Street papers - serien MJ - Sneaky...
TAK fordi du kiggede forbi og fortsat god ferie eller hvad I nu bruger jeres tid på....

11 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Skønt. Tak Tanja for gennemgangen. Flot kort.
Selv god vinterferie.

Anne Bente sagde ...

total flot kort.10000 tak for gennemgangen af det.

Mette W. Sørensen sagde ...

Det ser bare så godt ud, tror helt sikkert også jeg skal prøve den..

sonja sagde ...

Flot kort,fede farver.ha en god ferie.knus sonja

HenrietteH sagde ...

Rigtig smart kort i det fedeste pangfarver... selv jeg forstod dine meget forklarende billeder.. - og det kan vel egentlig laves i alle størrelser.. smart detalje med båndet..

Fortsat god vinterferie til dig...

Helle Sahl sagde ...

Super flot vejledning. Tak for den. Og så eeeelsker jeg bare det papir.

rhh sagde ...

det er et rigtig flot kort, jeg så det et eller andet sted sidste år, men havde da helt glemt det igen - nu må jeg vist hellere få det prøvet

Heidi sagde ...

tusind tak for super beskrivelse - det skal prøves ;O)

Anonym sagde ...

Hej søde.

Super sødt kort...det er helt forårsagtigt...det trænger jeg altså til.
Dejlige friske farver og super flot foldeteknik.
Skøn weekend.
Dorte

Mette sagde ...

rigtig lækkert kort, dt må jeg lifte en dag.
God weekend, Mette

Grete sagde ...

Hej Tanja
Det kort er lige "næsten" lige så flot på bloggen, som i virkeligheden :-)
Tak for den model, jeg er vild med den, og så er den jo super nem at lave.
Knus